2015. július 25., szombat

Nászúton!

Ez a bejegyzés inkább élménybeszámoló, mintsem segítségnyújtás/tájékoztatás a témában, de nem hagyhatom ki, mivel nagyon jól éreztük magunkat.

A több típusú nyaralási forma közül nászútnak a pihenős-napozósat választottuk. Leginkább a pihenésen volt a hangsúly, így mindenképpen külföldben gondolkodtunk. Nagyon szeretjük a városnézést, de most inkább a teljes relaxáció mellett tettük le a voksunkat, így esett a választás egy all-in-clusive szállóra Törökországban. A Green Travel utazási irodával utaztunk, így a repülőút és a transzfer is adott volt, így nekünk ezekkel nem kell bajlódnunk - azaz tulajdonképpen semmivel sem kellett.
Masnival átkötött ajtó fogadott minket, az ágyon szívecskés díszítéssel és pezsgővel. Foglaláskor egy szóval említettük, hogy fontos nekünk hogy jól sikerüljön az út, mivel ez lesz a nászutunk, de erre nem gondoltunk, úgyhogy kellemes meglepetés volt! :)

Az étel rengeteg volt, állandóan ehettünk és ihattunk, egész nap el lehetett venni lehűtött palackozott mentes vizet (ez nagyon fontos, mert Törökországban nem iható a csapvíz), így tulajdonképpen sok dolgunk nem volt: enni, inni és élvezni a pihenést.
Esténként átsétáltunk a szemközti bazárba, ahol nem nagyon tudtunk alkudni. (az árusok már berendezkedtek az impozáns szálloda nyújtotta /ezáltal tehetősebbnek vélt/ turistákhoz - de azért nem kell hatalmas költségekre sem gondolni - a bazár az mégiscsak bazár :)

Az utolsó vacsoránkat azért kiemelném. Török est volt, azaz az étterem a helyi kultúrának megfelelően volt "felöltöztetve" és még hívtak egy török fagylaltost is, aki viccesre vette a figurát:
Néhány kihagyhatatlan dolog a pihenéshez (Törökországi út esetén):
  • betegbiztosítás (sosem lehet tudni...)
  • készpénz - euró (líra a hivatalos fizető eszköz, de még a piacon is lehet euróval fizetni)
  • fürdőruha és könnyed ruhácskák (nagyon meleg van:) - hosszú nadrág teljesen felesleges
  • minden este egy kupica tiszta alkohol - sok a megbetegedés, így fertőtleníteni kell
  • félig megpakolt bőrönd - hogy legyen elég hely a piacon vásárolt szerzeményeknek
  • hajnali kelés a legjobb napágyak lefoglalásához (nálunk a szaletli alatt levő helyek voltak a nyerők, mert nagyon meleg volt)
  • gumimatrac beszerzése - csak a vízben bírható ki a hőség
  • mobiltelefon széfben hagyása - a nyugodt pihenés érdekében
  • minimum 10 napos vakáció - az 1 hét minden esetre túl gyorsan eltelt
Sajnos az 1 hétbe nem fért bele fakultatív program, pedig nagyon sok izgalmas program közül lehetett volna választani. (delfinnel úszás, rafting, kirándulós programok, dzsiptúra...) Talán legközelebb, bár be kell vallani a csak vegetatív pihenés is a legjobb választásnak bizonyult.
Az út tökéletesre sikeredett (amin már mint férj-és-feleség vettünk részt), nagyon nagyon jól éreztük magunkat - és egyben nagyon pihentető is volt, bármikor visszamennénk.