2014. december 26., péntek

Hasznos tippek

Vannak olyan dolgok, amikre az esküvő szervezésekor nem biztos hogy rögtön gondolunk, ám ha kihagyjuk akkor a saját helyzetünket nehezítjük meg. 

Az első ilyen az időbeosztásos menetrend, a timetable. Ennek nem csak azt kell tartalmaznia, hogy mi hány órakor következik, hanem minden szolgáltatónak az elérhetőségét, telefonszámát, valamint a felelőst, hogy ki foglalkozik az adott résszel. 
(például: 17.45: Lufiposta érkezik, hozza: XY Kft, telefonszám:.....; Felelős: Bia (tel.szám) - bocsánat, hogy ezt hoztam példának, csak Bia már előre lefoglalta ezt a feladatot :))
Ezek után két dolog fontos: mindennek legyen megnevezve a felelőse (mert ha azt gondoljuk, hogy Valaki hozza, akkor rosszabb esetben senki sem, jobb esetben mindenki), valamint az időbeosztást egy vendégnek se adjuk oda! (de az összes szolgálatónak viszont juttassuk el) Biztos, hogy valahol lesz csúszás vagy bármi közbejöhet és ha ezt kiadjuk a vendégseregnek, mindenki azon fog görcsölni, hogy most mi jön? és nem élvezik az esküvőt. 
/Lassan mi is megcsináljuk, bár ezt elég az esküvő előtt 1 hónappal, amikor már minden megvan/ 

Fontos kérdés, hogy a kigondolt játékokhoz, filmvetítéshez, különszámhoz, vicces fotózáshoz ki hozza a kellékeket? (ezt is egyesével kell kiosztani, esetleg a helyszínnel megbeszélni, hogy mit tud biztosítani - vetítéshez projektor, vászon --> megbeszélni, hogy lesz megoldva a sötétítés, mennyivel előbb kell leadni a filmet...)
/Nálunk se filmvetítés, se különszám, se vicces fotózás nem lesz, de akinél mégis, annak hasznos lehet :) /
Amennyiben lesz lufiposta, pillangó és/vagy galambröptetés nagyon kell figyelni az igényelt hőmérsékletre (lepkék 20 Fok alatt nem szállnak fel, lufik túl melegben leengednek...)

Nem utolsó szempont, ami fontosabb, hogy ne felejtsünk el vázát biztosítani (vagy a helyszínnel külön lebeszélni) a szülőköszöntő-, menyasszony-, koszorúslány- és dobócsokroknak. Ezt azzal lehet feldobni/különlegessé tenni, (ha mi biztosítjuk a vázát) hogy fehéreket választunk, amit a vendégek aláírhatnak:

Ha sok gyerekre számítunk az esküvőn, akkor érdemes kitalálni olyat, ami Őket is leköti (színezőket adni nekik, cukorka asztalt csinálni, gyerekmegőrző sarkot rendelni...)
/Nálunk számításaink szerint alig lesz kisebb gyerek, mivel este kezdődik a ceremónia és a családban sajnos nincs sok kisgyerek, de persze egyáltalán nem zárkózunk el előle, hogy valaki hozza/


Persze minden esküvő személyre szabott, azonban a legjobb ha mindenki átgondolja az összes 'fázist' és sorba veszi egyesével. Akinek volt szalagavatója az tudja hogy van néhány dolog, ami nélkül se szalagavatóra, se esküvőre ne induljon el a menyasszony: pót-harisnya, pót-cipő, varrókészlet, fejfájáscsillapító, zsebkendő, biztosítótű.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése