2014. július 22., kedd

1 kis kitérő: Esküvői magazinok - 2 . negyedév

Gondoltam megvásárolok egy jópár esküvői magazint, ha másért nem, legalább az ötletekért, vagyis kifejezetten ezért. Az árhatár nekem 600 Ft volt, azaz úgy gondoltam, hogy ennél többet nem adok ki esküvői magazinért, aztán mégiscsak inkább a kiváncsiságom győzött.

Így vásároltam meg az esküvő classic magazint (445 Ft) és az Esküvő Trend magazint (485 Ft) és Agárdon az IgenIgen magazint (590 Ft) /ezt a magazint otthon egyáltalán nem találtam/. Az Esküvő elnevezésű magazin kiesett a maga 990 Ft-jával, valamint belelapozva egyáltalán nem találtam egy érdekes oldalt sem, azonban mégis megvásároltam az Esküvői Divat magazint (1180 Ft), már csak azért is hogy megtudjam, mit tud ez az ujság ilyen drágán.

Azért írtam, hogy 2. negyedév, mert ezek a magazinok negyedévente jelennek meg, azaz néhány hét múlva már kint lesznek a boltokban a 3. negyedévi újságok (talán már kicsit előbb is) és majd gondoltam azokról is beszámolok röviden (merthogy könnyen lehet, hogy ami most nem tetszett újság az jobb lesz)

Mivel nem volt elvárásom egy esküvői magazint illetően sem, így csalódni sem nagyon tudtam, ha más miatt nem, az ár - minőség - tartalom gazdagság vonatkozásában. Ezelőtt még sosem vásároltam ilyen típusú magazint, így kifejezetten reméltem (mert ugye mikor aktuálisabbak az ilyen nyomtatványok, mint amikor ötleteket gyűjtök az esküvőmre) hogy tele lesznek hirdetésekkel, öteletekkel.

Az összes közül utolsó helyre sorolnám az Esküvői Divat-ot. Ennél több 'semmit' nem is lehetne venni ennyi pénzért. Kifejezetten kiváncsi voltam, hogy ilyen sok pénzért mit hoznak össze a szerkesztők, vagyis mivel tud ez annyival többet, mint a többi újság több, mint kétszer annyiért. Hát hogy őszinte legyek: semmivel sem tud többet, sőt. Ennyire reménytelenül silányan összerakott lapot nemigen találni a piacon. Egészen a feléig azt reméltem, hogy Na, majd most jön! amért érdemes volt megvenni, de nem jött. Talán egyetlen érdemleges cikket tudnék belőle kiemelni, a homokszertartás bemutatását (végülis ez is egy hírdetés két A/4-es oldalon keresztül, de így legalább tudom, hogy mi fán terem és talán még tetszik is). Pozitívumként felsorlható, hogy megtudtam belőle, hogy mikor lesz az Arénában az esküvő kiállítás (bár mivel a kezdőlapon van, így ezért nem kellett volna megvenni, elég lett volna ránézni), valamint ez az egy újság tűtette fel az utolsó oldalán, hogy mikor jelenik meg a következő szám (csak decemberben). A négy teljes oldalnyi horoszkóp és a tizenegy (igen, 11) oldalnyi Korok, színek, formák (reneszánsz stílus taglalása) cikk igazi helykitöltésnek bizonyul az amúgy 125 oldalasnak írt újságban (ebben benne van a tartalomjegyzék és szinte a 10. oldalon kezdődik az újság számozása), ami igencsak eltántorít attól, hogy valaha is megvegyem még egyszer ezt az újságot - szóval nagyon nem ajánlom!
                     
              

Utolsó előtti helyet kapja az Esküvő Trend. Egészen addig, amíg az utolsó helyre sorolt újságot meg nem vettem ezt tartottam a leggyengébb láncszemnek, de mostmár a legrosszabb után kifejezett felüdülés. Pozitívumai, hogy tetszenek a színösszeállítások, el lehet lesni néhány ötletet, sok benne a reklám (sajnos nagyjából ugyanazok mint az Esküvő Classicban, de hát ebből élnek) és több olyan összállítás van benne amit szívesen elfogadnék, Ugyanakkor nem szinpatikus, hogy majdnem olyan vastagok benne az oldalak (a fedőborítóról már nem is beszélve), mint egy gyerekeknek szóló mesekönyv oldalai, úgyhogy az újság kisebb súlya nem a sok oldalból, hanem a vastag papírból adódik. (Én, mint lelkes olvasó persze jobban örülnék, ha kétszer ennyi tartalom lenne benne és nem számítana, hogy fele olyan vastag egy oldal). Mindent összevetve legközelebb is megveszem, kiváncsian várom, hátha még jobb lesz...


                   


Második helyen végzett az Igen Igen magazin. Ez kifejezetten csak Győr-Moson-Sporon megyére összpontosít mind a helyszíneket, mind a szolgáltatókat illetően (ezért kapta csak a második helyet). Bár ez kicsit drágább, mint a kisalakú budapesti társai, de minőségileg kiváló. A borítóoldal különleges anyagú, így kifejezetten a minőségi hatást adja vissza. Erről az újságról csupa jót tudnék mondani: a lapok tartalma jól összeállított, van benne több ruha (női, férfi vegyesen), helyszín, dekoráció, de egyik sem túl sok benne. Ami külön jó pont neki: van benne néhány oldal frizura ötlet (még nem igazán tudom, hogy a hajam milyen legyen). A cikkek tartalmasak, jól vannak összeválogatva és még hasznosak is: van benne esküvőszervezési határidőnapló, költség segítség (tól-ig árakkal, hogy legyen fogalmunk hogy mihez mennyi összeget kalkuláljunk), legújabb trendek bemutatás (pom-pom, lampion, cup cake). Ha ez budapesti lenne, akkor mindenkinek csak ezt az újságot ajánlanám! Alig várom, hogy lássam, hogy a következő számban mivel rukkolnak elő!


                 


És akkor jöjjön a dobogó legfelső foka, az Esküvő Classic. Jó vaskos egy magazin, a maga 256 oldalával tuti, hogy egy időre elegendő olvasmány. Telis tele ruhákkal (ez teszi ki a magazin 85%-át), színes képekkel, dekor ötlettel, de leginkább hírdetéssel (10% a ruhákon kívül, mert persze azoknál mind fel van tűntetve egy-egy szalon, szóval ha úgy nézzük (95%)). Tartalmilag fel sem ér a második helyezetthez, de stílusötletekben nyerő. Nekem a személyes kedvencem az újság negyedénél levő néhány oldal, amin rusztikus virág és asztaldekorációs ötletek találhatóak. Ebből tuti merítek ötleteket. Jó nézegetni a színes oldalakat, mert inspirálnak. Várom a következő számot!


               



   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése